Leerkrachten met oog voor talent

Onze leerkrachten hebben hoge verwachtingen van hun leerlingen en hebben een scherp beeld van elk kind: persoonskenmerken, interesses, ondersteuningsbehoeften. Wat het kind al kan en weet, welke leerstrategieën werken. De leerkrachten volgen de ontwikkeling van de leerling en bieden leersituaties aan die uitdagend zijn. Zij hebben oog voor talenten van kinderen en zetten hun kwaliteiten daarvoor in.

Op onze school hebben alle leerkrachten een intensieve Engelse taaltraining gehad of zijn (near) native speakers. Door internationalisering wordt de professionalisering van de leerkrachten bevorderd en het curriculum op de school verrijkt. Werken op onze school vraagt een blijvende ontwikkeling van leerkrachten. Zij beheersen hun vak en hebben actuele kennis van de didactiek. De leerkrachten werken op basis van eigen professionele inzichten gebaseerd op gedegen wetenschappelijk onderzoek en passen deze in hun dagelijkse praktijk toe. Door middel van deelgerichte professionalisering en in leerteams richten zij zich continu op het verbeteren van onderwijs en de ontwikkeling van hun leerlingen. Hierdoor ontstaat er een stimulerende schoolwereld, waarin zowel leerling als leerkracht elke dag met plezier naar school komen.