What parents say about our school...

 

The best choice for our daughter

Stepping Stones is the best choice we have made for our daughter. In her first five months, we have watched her blossom—she has learned as much about creativity and compassion as the themes taught through the wonderful International Primary Curriculum.

We see that every child is respected as an individual and embraced for who they are. The staff are excellent and supportive; not only do they create a special atmosphere in the classroom, but they also take time to get to know the parents. As a parent, you feel inspired to get involved. The only disadvantage for us is the extra distance from home compared to other schools in the area—but it is all worth it. Stepping Stones is a gem of a school and we are delighted!

Sally Jo Johnson

 

Hij noemt zijn klas zijn ‘team’

Wij hebben in een korte tijd onze zoon zich zien ontwikkelen van een schuchter jongetje dat verdrietig werd van school, naar een vrolijk en enorm leergierig kind, dat elke dag weer vol energie opstaat om naar school te gaan.

Na eerst ervaring op te hebben gedaan op een andere school, hebben wij besloten om onze zoon over te laten stappen naar Stepping Stones. Daar waar op de andere school geprobeerd werd om de kinderen ‘bezig te houden’, wordt op Stepping Stones heel gericht gewerkt aan de persoonlijke ontwikkeling van de kinderen, in alle mogelijke opzichten. Zo worden interpersoonlijke vaardigheden op een hele speelse en effectieve manier aangeleerd middels de Kanjer-training.

Door middel van het IPC worden kinderen in staat gesteld om hun eigen specifieke talenten verder te ontwikkelen, om samenwerking op te zoeken en om creatief én constructief te werk te gaan. De verschillende thema’s nodigen steeds weer uit om zelf na te denken over hoe de wereld eigenlijk in elkaar zit. Er is veel aandacht voor werken met hoofd, handen en lichaam, wat ik voor kinderen (en volwassenen) heel waardevol vind.


Ik vind het heel bijzonder om te zien dat er heel veel ruimte is voor individuele verschillen in ontwikkeling, terwijl er ook een ontzettend hechte groep is ontstaan. Onze zoon noemt zijn klas soms zelfs zijn ‘team’.
Zelf merk ik dat de docenten en schoolleidster een heel sterk en professioneel team zijn. Hun betrokkenheid bij de kinderen (en de ouders) én hun visie vind ik bijzonder inspirerend. Ik ken weinig mensen die zó consequent en positief in een duidelijke visie werken, zonder daarbij dogmatisch te worden.

Jeroen Visser

 

Huge difference to my child’s attitude towards learning

Excellent teachers, digitally enabled classrooms and the best curriculum, The Stepping Stones focused on the all round development of a child, made a huge difference to my child’s attitude towards learning.

As an expat, choosing the Stepping Stone School having bilingual education for my daughter was the best decision. We are extremely happy with its creative teaching methods and world-centric beliefs as it relates to education. The IPC (International Primary Curriculum) focuses on the whole child – making sure that they learn how to think, solve problems and make decisions.

I have seen a remarkable change in my daughter’s personality, confidence and communications skills.

We feel blessed to have associated ourselves with a school which truly understands what it means to inspire learning. We are proud to be a part of the school and encourage anyone looking to be part of “the change” in education to involve themselves in this highly valuable environment.

Sonal Sahu


Het leukste van vandaag? School!

Elke avond voor het slapen gaan, vragen we aan onze tweeling, Sef en Madelief, wat ze het leukste vonden die dag. Met grote regelmaat is het antwoord: “school”!

Het is heerlijk om te merken dat je kinderen met veel plezier naar school gaan, dat ze hun juffen en meesters lief vinden en dat ze elke dag weer slimmer thuis komen. Maar het afgelopen jaar hebben wij ons als ouders gerealiseerd dat als één ding belangrijk is op een school, dat er oprechte aandacht voor het kind is.

De keuze voor de Stepping Stones blijkt een garantie voor die oprechte aandacht voor onze kinderen. Talent wordt op waarde geschat en gestimuleerd maar aandachtspunten worden ook benoemd. De aandacht voor de tweede taal (Engels) wordt op een manier gebracht die bij onze kinderen tot de verbeelding spreekt.

Pol Tummers